måndag 12 juli 2010

9 Juli




Idag har det varit en sådan där dag när man ska säga "Fy f*n vad jag är bra!" ;)

Gick upp tidigt och började med att baka de thekakor jag bestämde mig för att göra. Det tog ett par timmar men attans vad gott det blev :) Det blev väl ca 120 st men vi har ju naturligtvis vart där och nallat, det var ju så grymt gott ;)

När jag ändå var i röjartagen städade jag av badrummet riktigt ordentligt, tvättade ett par maskiner, dammsög och torkade golven. Hade väl inte dammsugits här på tre dagar tror jag, så det var ju inte direkt vackra golv om jag säger så ;)

När jag skulle röja upp min röra i köket passade jag på att möblera om lite där också. Sedan fick jag ett trevligt mms av Zara, som hade ett sådant där nytt köksbord + stolar jag letat efter från Ikea. Nu ska jag bara lyckas med att övertala den andra halvan i hushållet, sedan börjar ju faktiskt köket bli något sånär klart. Om jag lyckas med övertalningen alltså ;) Och får fingrarna ur att beställa de där knopparna då förståss.

Oscar har varit jättejobbig idag och bara grinat och gnällt så fort man inte burit på honom, därför tog allting jag gjorde idag dubbelt så lång tid. Men det var väl varmt och svettigt åt stackarn, men det har väl knappast blivit bättre av att jag bar runt på honom heller.

Och så har hela dagen rullat på, bara en massa slit. Och nu ska jag avsluta dagen med att ta mig en kall folköl och glo på tv-serier en stund innan Oscar vaknar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar