tisdag 27 juli 2010

Vi ska flytta?



Har haft en härlig dag idag ute på andra sidan bäcken med granntjejerna.

Var så fult väder först, och vi klädde på oss för mulet halvkyligt väder. Men när vi kommer ut var det visst så att solen behagade att komma fram och vi fick sitta och halvsvettas istället ;)

Barnen lekte och hade jätteskoj, förutom när Alexander petade ur Maja´s öga med en stor fet pinne, visserligen en olycka, och när de tjatade om att de skulle in och spela dataspel.

Jag tror faktiskt inte de skulle tro mig om jag sa att när jag var liten fanns varken datorer, internet eller "Bolibompa på datorn" ;)

Just ja, de lekte en smått morbid lek som hette "döda bebisen". Fick dock ingen klarhet i vem som kläckte idén eller hur den gick till i praktiken.

Innan vi gick ut så bakade Alexander ett gäng chokladbollar som vi hade med oss ut till lekparken och hade lite picnic. Dock blev det tjat om fikat och Maja´s pappa fick sig en "utskällning" för att han var så seg ut med kaffet så fikat blev fördröjt.

Och medans barnen lekte kunde man roa sig med att "prata skit" om andra, men som ingen vill erkänna att man gör ;)

Vips var klockan 18:30 och det blev dags att röra sig inåt. Mycket gnäll och Alexander talade om att han vill flytta hem till Maja. Hans säng får minsann plats i Majas rum så det var inga problem.

Försökte förklara för honom att det inte var en sådan bra idé endå trots allt, det kan bli lite trångt tror jag, och först måste man nog fråga Majas mamma och Majas pappa som de heter, innan man gör några vidare planer.

Jag vet inte riktigt vad han planerade, men jag tror nog att jag bor kvar här endå, ett tag till iallafall. Men jag misstänker att det blir ytterligare en hyreshöjning till nyår, så eventuellt att detta förslag tas i beaktande då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar