måndag 12 juli 2010

12 Juni




Vaknade 10:30 idag. Var upp i morse och gjorde något, men minns inte vad, gick och la mig igen för att bara vila en halvtimme, men det blev några timmar till. Tydligen hade M försökt väcka mig en timme innan jag vaknade, men jag har inget minne av varken det eller att jag blev fly förbannad ;)

Jag kan bli galen på Alexanders tjat om att han ska handla hela tiden. Han vill ha det och det och det. Tjatar om sina pengar på banken och att han vill handla för dem mm mm. Idag beklagade han sig över att han var tvungen att handla nya saker, för hans saker var ju sååååå tråkiga.

Så jag trodde jag var smart när jag sa att " va bra, då säljer vi alla dina leksaker så kan du köpa nya då". Jag hade ju förväntat mig en reaktion med separationsångest, men nejdå, han hakade på idén och tyckte den var skitbra. Han skulle börja rensa sitt rum omedelbart på prylar som skulle väck, så hade han planerat att han skulle sälja dem på loppisen här i stan. Visst, man ska väl vara glad för att ungen kan vara företagsam, men nu blev det ju ett nytt projekt att få hejd på ;)

Hade tänkt sticka iväg till ÖB idag och handla när det var uppehåll på regnet, men det sket sig så jag blev hemma istället och hade aptråkigt och diskade och plockade tvätt. Var ju skitväder hela dagen så den sög väl ganska rejält i allmänhet.

Åkte iväg senare på eftermiddagen och handlade ny kattsand till lådorna. Den som var i lådan var en riktig skitsand som luktade skurk på burk så man knappt ville vistas i lägenheten.

Det var ju bara det att det spöregnade när jag åkte så hela jag var ju helt igenomdränkt. Iskall och blöt kom jag hem så det var bara in i duschen på en gång.

Stoppade Alexander i säng men som vanligt krånglade han med att det kliade på benen, täcket låg fel osv, så klockan var väl fram emot 22 ikväll igen innan han somnade.

Sedan hände inte så mycket mer, satt här uppe själv och kollade på det taskiga tv-utbudet, men det är ju helg så då finns det ju inget att titta på så tv:n åkte av ganska så på en gång. Sedan var det helt plötsligt midnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar