måndag 12 juli 2010

5 Juni




På måndag ska jag göra något som jag tycker är otroligt jobbig, och jag känner mig som en mördare, även om jag vet att det inte kommer ske helt utan grunder.

Jag måste boka en avlivningstid åt Lizzie. Jag har försökt omplacera henne i ett halvårs tid, då mina andra katter är så elaka emot henne, och hon tål ingen annan än sig själv. Men nu har hon slutat använda lådan, och bara det jag fick ta reda på i morse har kunnat göra en grinfärdig för mindre.

Så när ingen vill ha henne när hon har varit "normal", tror jag att chanserna att hitta ett hem åt henne nu är mindre än minimala. För vem vill ha en katt som kissar och bajsar överallt?

Igår satte hon sig på köksgolvet och bajsade mitt framför ögonen på mig. I morse fick jag ta reda på en stor sjö med piss samt en hög med skit från Alexanders golv. Städade upp detta och efter tio minuter går hon dit och skiter igen. Och detta är bara en bråkdel av vad hon har gjort. Och det fungerar inte att leva såhär. Varken hon eller vi mår bra av detta.

Har försökt få henne att komma överrens med de andra katterna i tre års tid nu. Men i höstas eskalerade bråken mellan dem och hon sattes ut för omplacering. Men nu har hon passerat alla tänkabara gränser och nu måste jag låta henne gå.

Soligt och fint väder har det varit hela dagen. Själv har jag skurat lägenheten från golv till tak. De vidriga fynd jag gjorde på Alexanders rum var inte det enda att ta reda på om jag säger så....

Så när lägenheten var städad var det Alexanders rum kvar till sist. Det värsta rummet av dem alla. Förutom att han har kastat leksaker och diverse annan skit överallt var det ju att sanera efter Lizzie på golven.

På eftermiddagen åkte Alexander och M hem till svärmor och grillade. Själv satt jag och sanerade Alexanders rum. M kom hem själv då Alexander ville sova kvar där över natten.

Han kom hem ganska så sent på kvällen, så vi gick alla tre upp till Ica och handlade lite. Går in i Alexanders rum igen då och det stinker piss där endå, trots att jag har städat som en tok. Så det var bara att gå loss på det igen nu sent på kvällen, och jag ber till gudarna att hon inte har satt sig någonstans så det runnit ner under golvmattan.

Så imorgon får jag göra nytt lukttest för att se om jag kan komma på vart tusan lukten kommer ifrån. Kan inte hitta något ställe där jag tycker det luktar varken mer eller mindre på, det ligger bara i luften på något vis.

Och nu sitter hon inne på toa och gapar som bara den, låter som en vidrig löphona. Men med tanke på att jag har ägnat tolv timmar under detta dygn för att städa efter henne vågar jag inte släppa ut henne därifrån.

I morse när jag skulle fixa frukosten såg jag minsann att Ragge sprang till lådan för att skita. Men idag när jag höll på med frukosten var den till Alexander, själv åt jag inget idag. Så där gick bajs-trollet bet med att sabba min frukost idag igen. Bifogar dagens bild som föreställer bajs-katten in action. Men till mitt försvar kan jag säga att det är INTE jag som fotat honom mitt i toabesöket, utan det är Alexander som lekt med min kamera och allt relaterat till bajs är ju dökul. Ja, det ÄR sant :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar