måndag 12 juli 2010

18 Juni




Bidde inte alls något sova av igår som jag trodde. Istället blev det att glo på film till halv tre på natten med Oscar, då gav jag upp och såg till att det blev skiftgång ;)

Så jag låg och drog mig länge i sängen i morse, men det var väl inte det lättaste att somna om när man väl vaknat, då superhjälten höll låda och hoppade och studsade hit och dit.

Gick upp och fick nybryggt kaffe och hoppade in i duschen och drog iväg till ÖB sedan. Fan vad drygt det var att köra 20 kg kattsand på pakethållaren. Men det skulle vara en bra dryg sand, så jag hoppas det var värt besväret.

Väl hemma igen blev det att pusta ut med en kopp kaffe, sedan kom saxen fram. Operation massakera fåtölj sattes igång. Lizze hade den vänligheten att pissa i min skinnfåtölj, och dessutom så tror jag att nån annan sate har satt sig där också efter henne. Visst gick den att få ren, men lukten, den var omöjlig att få bort.

Har preparerat fåtöljen efter konstens alla regler att få bort lukten, men jag gav upp. Orkar inte ha den stinkandes inomhus en dag till, så det var bara att skrota dynorna så de kommer ner i sophuset.

Så kvar står bara ett skelett av fåtöljen som får åka till tippen. Fast jag hittade ett par på en annons som såg nästan precis likadana ut som den jag hade. Hoppas att de finns kvar, för den där modellen är ju bara så skön att sitta i. Perfekt att sova i är den också, med eller utan bebis ;)

Även om jag vet att katter är mästare på att sabotera saker, gör det ju inte saker och ting roligare för det när de förstör något, och ibland kan man få ett litet sting av en hatkänsla emot dem :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar