måndag 12 juli 2010

9 Juni




Körde på med det vanliga vardagsstöket på förmiddagen. Vi hade ju en lekdejt planerad idag, så jag tänkte att det hade vart skönt att ha allt gjort innan. Pratade med Zara också och vi kom fram till att jag skulle vara barnvakt idag åt Oliver en stund.

Fick konkurrens i morse om mitt smink, för Alexander skulle minsann också sminka sig. Tänk om han är gay? ;D Skojade med brorsan härom dagen att det kanske är så.

Alexander har ju testat min bh x antal gånger och tycker det är jätteballt med "tuttar". Mina knallrosa högklackade är så vackra och mina armband är så underbara. Min stövlar är roliga att gå catwalk med och jag tror till och med nån av mina klänningar har åkt på.

Han köpte en tuta till sin sparkcykel härom dagen och det var visst en pingvin med en rosett i håret. En rosa rosett dessutom. En bögpingvin med andra ord. Jag är hans "älskade fina skatt" och ungen har till och med en egen perserkatt.

Gayvarning? Jaja whatever, så länge han inte blir missbrukare eller kriminell kan han faktiskt få vara precis vad han vill, så länge han är nöjd själv. Eller så har jag roliga minnen att skämma ut honom med när han är 14 år och kommer hem med första riktiga flickvännen ;)

Drog iväg till Ica vid lunch och inhandlade lite diverse prylar. När vi var klara i kassan fick Alexander käka i kiosken på Ica, sedan drog vi hem med grejorna och lämnade dem och gick vidare hem till tjejerna på gatan som vi planerat att gå hem till kl 14.

Fick se deras söta nyfödda kattungar. Blev lite kär i en blå-vit liten krake. Tack och lov är dessa inga hundrakronors-katter, så jag behöver inte oroa mig att jag kan köpa den av ren impuls eller för att jag gett vika för en massa tjat ;)

Tog en kopp kaffe och gick ut i lekparken med kidsen, och efter en stund kom Oliver dit också. Alla barnen roade sig tillsammans på egen hand problemfritt och vi satt där på bänken och existerade knappt i deras värld. Däremot blev de väl lite sura på oss "dumma mammor" som inte lät dem gå och dränka sig själva i bäcken för att de skulle ha vatten till sin geggamojja. Men men, små barna små bekymmer ;)

De lekte på hela eftermiddagen och sedan kom Kricke och plockade upp båda pojkarna, då Alexander blev bjuden på donken av dem. Kollade på klockan och då var den redan 17:30. Inte konstigt att jag blivit hungrig då jag bara hade ätit frukost.

Knatade hemåt och middagen var i princip serverad på bordet när jag kom in, riktigt lyx ;) Gjorde lite skattjakt med Alexander på kvällen och sen åkte de båda in i duschen. Oscar var väl allmänt nerspydd eftersom han är lite av en spykråka. Alexander hade sina kroppsmålningar, hårfärg och en massa annat skit som borde tvättats bort för länge sedan. Vet inte hur Alexander lyckas, men det blir ALLTID en sjö i hela badrummet efter honom.

Efter bad var det kvällsmat och sängdags. Blev sent idag och jag tror klockan var omkring 21:30 innan stora hamnade i säng. Men han kunde inte alls sova och han kom upp och sa att han inte kunde sova för att han saknade både Kenneth och Lizzie så mycket att han trodde hjärtat skulle krossas. Vad gör man? Tänk om man kunde sätta på ett plåster så var sorgen borta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar