måndag 12 juli 2010

11 Juli




Full fart har det varit idag. Plockade lite här hemma på förmiddagen, fick äntligen fingrarna ur och tog reda på allt rämmil som skräpat på sovrumsgolvet. Mest tråkig tvätt dock.

Fick besök av ett par Blocket-köpare, och när de var klara cyklade jag och Alexander ner till stan och matade fåglarna. Attans vad de där måsarna är tarva alltså! Filmade lite när Alexander matade dem och filmen ligger under en ny video kategori. Där ser man verkligen vilka gamar de är. De vet ju sannerligen hur man tar för sig här i livet iallafall ;)

Sedan åkte vi därifrån till stan och köpte oss en varsin glass som vi åt i värmen, har verkligen varit ett kanonväder hela dagen så man hade inte alls någon lust att gå in ingen. Jag vart inte bjuden på någon glass endå. Han talade om för mig att jag fick betala med mina egna pengar, så det lät väl stort igår då bara. Men tanken var ju väldigt söt iallafall ;)

Vi skulle handla lite på Ica när vi var på väg hem, men då vi passerar sjukhusområdet på vägen dit blev vi fast utanför BB/ kvinnokliniken som de håller på och river. Blev en lite film av det också som ligger under en ny videokategori. Känns lite tråkigt på ett sätt faktiskt, att där Alexander och Oscar föddes, det är bara en enda utspridd skothög numer. Fast det är väl bra att det byggs ett bättre modernare block istället antar jag. Detta var ju väldigt slitet endå.

Men Alexander vart ganska imponerad över vad vi fångade på film iallafall, det var ju något som gick sönder och så var det en jättestor traktor-rivar-tjofräs med.

Där ifrån gick vi till Stadsparken då vi tänkte leka en stund innan vi for till Ica. Det var bara det att det var någon konsert där i parken och det var bara rulatorer och Old people där. Och så svärmor + äkta hälft. Vi hittade på dem där när vi skulle gå till kiosken, så fjäskade Alexander till sig en till Piggelin och en festis på sväris bekostnad.

Han satt med sväris till han sörplat i sig sin festis och tuggat i sig glassen, vilket inte tog många minuter. Sedan var det bye bye på henne och så drog han vidare till lekparken där vi lekte en stund.

När vi skulle gå egentligen så kom det en annan pojk och åkte lite rutschkana han också, så började de leka lite och jag hade inte hjärta att avbryta. Men efter en stund tog konserten slut och pojken åkte hem och vi gick vidare.

Men när vi skulle åka därifrån så körde Alexander på en kotte, vurpade med sparkcykeln och skrapade upp armbågen lite grann. Det var inget farligt men det blödde ju, och då gör det ju automatiskt skitont såklart.

Fick skjutsa honom på min pakethållare till Ica, in där och tvätta såret och vidare in och shoppa. Där vart det en tredje glass, och när vi kom ut så var det så kvavt att jag trodde det skulle börja åska närsom helst.

Väl hemma igen åt Alexander lite mellis och slocknade som en stock i sin säng, ett par timmar innan den vanliga läggdagstiden. Han blev väl slut efter våran dag antar jag ;)

Vi pysslade på lite här på kvällen och vid 20-tiden kom en regn och åskskur, men det blev bara svettigare och klibbigare av det. Oscar har haft det jättejobbigt då han har varit konstant varm och svettig, har inte kunnat sova riktigt osv.

Alexander kom upp lite senare och var helt yr i bollen, tog en kvällsmacka och gick och la sig igen. M somnade strax efter Alexander och så gjorde även Oscar. Så här blev jag lämnad ensam med min kaffekopp och min dator ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar