måndag 12 juli 2010

3 Juli




Fick sovmorgon idag och när jag gick upp blev det skiftbyte. Skickade iväg Alexander med svärmor på förmiddagen för de skulle iväg och bada. Vi fick också följa med om vi ville, men jag vill inte ha Oscar ute i denna värme. Han håller ju på att flyta bort inomhus, och det är ju inte på långa vägar lika varmt inne som ute.

Börjar känna av en av mina visdomständer igen. Det är få saker som gör så ont och är så irriterande som tandvärk. De där sablarns visdomständerna vill ju aldrig komma upp helt heller, utan gör sig påminda lite då och då med jämna mellanrum >_<

På eftermiddagen pallrade jag mig ner i förrådet och började rensa. Var tvungen att ta en bild på förrådet innan jag började röja för det var verkligen fullt fullt. Alltså KÖNKFULLT. Var där och plockade och rensade lite, sedan fick M hugga i han också. Började vid kl 16 och blev klar kl 23.

Fick ut världens största skräphög och allt blev packat i kartonger så fint staplat så längs väggarna. Men nu är inte förrådet inbrottssäkert längre. Som det såg ut innan ville nog ingen tjuv ta itu med det ;)

Och skräpet var så himla mycket att jag inte visste vart jag skulle göra av det nånstans. Men av en slump ser jag ett förråd utan hänglås. Kunde jag verkligen ha sådan tur?! Jodå, det var tomt, så jag hivade in mitt skräp där tills vi kan fara till tippen. Vet inte vems förrådet är, men jag får väl sätta en lapp på dörren och erkänna mina synder, så får de väl ringa på om de behöver ha förrådet nu på en gång.

Tänkte det var lika bra att göra så mycket som möjligt eftersom Alexander sov hos sväris inatt. Det var jättefint väder idag och först så kändes det så sugit att stå i källaren en hel dag och slösa bort en dag med sådan värme. I källaren kan man ju stå när det regnar istället. Men med tanke på hur svalt och skönt det var i källaren och hur varmt det är i lägenheten var det faktiskt ganska skönt att stå där nere i svalkan ;)

Hittade en massa barnkläder jag inte hade en aning om att de fanns kvar. Hittade ännu mer kläder i en garderob här hemma som jag heller inte visste fanns. Hittade också tre regnskydd till barnvagnen, vad jag nu ska med de till ;) Men de går väl åt, och det kan väl vara bra att ha nån i reserv ;) Men å andra sidan så är jag inne på fjärde vagen nu, och jag tror jag köpte/fick med ett till varje vagn.

Har en massa saker här upp i lägenheten som ska ställas ner imorgon, så nu blir väl förrådet fullt igen. Ska nog ringa vår vaktmästare på måndag och fråga om jag kan få det där förrådet jag nu har stuligt. Skulle verkligen behöva ett förråd enbart för alla barnprylar. Fast jag ska nog be grannen Annika ringa med min fråga. Då lär jag väl få förrådet på studs ;)

Något riktigt irriterande dock, var att jag hittade den där lådan jag hade lagt skruvarna till spjälsängen i en säck i förrådet. Skruvarna? Ja de fanns inte i sikte så de har jag inte den blekaste vart de är nu. Det där med skruvarna börjar kännas lite som en besatthet. Inte för att jag behöver ha dem, men det är så irriterande att de är borta bara ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar