måndag 12 juli 2010

16 Juni




Ännu en sömnlös natt på grund av lilla skrikpelle. Börjar bli lite smådrygt nu, 7 veckor gammal idag, 7 veckor utan en natts ordentlig sömn.

Men men, som den superwoman alla här i hushållet tror jag är så var det upp och hälla i sig en kopp kaffe och invänta posten. Hade lite ärenden jag tänkt göra idag på stan.

Medans jag väntade på det där skämtet till postgång så tänkte jag passa på att städa lite. Vart att ta reda på ett jätteberg med disk, dammsuga, tvätta nerskiten katt i röven, torka upp efter nerskiten katt, tvätta flera maskiner samt hängt upp dem, gjort lunch och hunnit med ett par koppar kaffe. Fortfarande ingen post.

Insåg att när posten väl behagade att komma kl 13:45 fanns det inte en chans i helsicke att jag skulle hinna ner till stan tillsammans med kidsen på en timme innan banken stänger. Så det får väl bli både banken och de andra ärendena imorgon istället då.

Men då lär det väl säkerligen krocka med klösträdsleveransen, som förhoppningsvis blir både levererad och hämtad under morgondagen.

Alexander har legat och hostat hela natten och idag är han både snorig, hostig och kraxig, så vi får väl se om han får följa med ner imorgon till stan eller om han blir nerbäddad i sängen.

Strålande sol ute och vi satt inne och bara degade och väntade på bättre tider. Oscar sov som en klubbad säl och vi satt bara och väntade på att han skulle vakna så vi kunde gå ut.

Jag hade nämligen fått ett mail om att mina nya stövlar var levererade och fanns för uthämtning. Så med en glassmuta tog vi oss en promenad ner till stan och hämtade hem mitt paket och stannade till vid Stadsparken och lekte en stund.

Efter att vi hämtat ut paketet så blev det ju den utlovade glassen. Så Alexander valde ut en Blixten McQueen glass, som är en isglass med två pinnar, så det blir en sån där två-i-en glass. Efter att han mumsat i sig halva glassen bröt han den itu och gav mig halva glassen, och sa att han gillade att dela med sig till mig. Min snälla fina kille <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar