måndag 12 juli 2010

28 Maj




Sovmorgon idag igen, börjar bli bra bortskämd med detta nu ;) Upp och röjde lite från gårdagen och sen kom Alexander hem från dagis.

M stack ner till stan och sedan kom en tjej och skulle titta på vagnen precis när M gått. Så vi gick ner i förrådet och hämtade upp den i trapphuset, och som vanligt är Alexander döv när man säger till honom och han höll på att härja som bara den.

Så precis när tjejen kliver innanför dörren trillar Alexander och slår huvudet i stengolvet och bara illvrålar. Så där skulle jag försöka sälja en vagn, ha en bebis på armen och ta hand om Alexander som bara sitter och illtjuter. Först skrek han för att han hade ont, men efter en stund skrek han bara för att han truggrinade. Och han vrålade så högt att jag hörde inte vad hon sa ens en gång.

Så tjejen såg väl sin chans att pruta ner vagnen en hundring mitt i allt kaos, men å andra sidan så upptäckte jag en till skavank på den så den var kanske inte värd så mycket mer endå.

Så när vi gick in till oss igen kom M strax efter, och i samma veva började Alexander klaga på yrsel, och när jag höll upp tre fingrar och bad honom räkna så fick jag veta att det var fyra fingarar osv, hela tiden ett finger mer än vad jag höll upp.

Stog mitt framför honom och frågade honom vart jag står någonstans, och han visar att jag står en meter ifrån där jag egentligen stog. Så vi ringde sjukvårdsupplysningen igen och sa att han verkar sämre så vi åkte in med honom.

Först sitta i en timme och vänta bara för att säga att vi var där. Ytterligare en timmes väntan i ett väntrum som var så fullt att det inte fanns en enda sittplats. Sedan kom en sköterska och kollade lite på honom och gick med orden "Läkaren kommer alldeles strax". Men här på lasarettet verkar detta med tidsuppfattningen vara ganska relativ. För efter ytterligare en timme hade fortfarande ingen läkare dykt upp.

Sedan var jag en sån där drygis som "tjatade" lite snällt om när de kunde tänkas komma, och fick beskedet att inom en timme om jag hade tur. Så när jag gått ut för att ringa M och meddela att han och Oscar inte behövde komma in till oss kom läkaren och vi blev utskrivna.

Alexander fick förbud att både äta och dricka under tiden vi var där, och han hade ju naturligtvis knappt hunnit äta något innan vi åkte så han var ju vrålhungrig. Vi gick upp till cafeterian för att köpa en pirog åt honom, men där var det igenbommat när vi kom strax efter kl 18. Så det blev ner till akuten igen och inhandla en kexchoklad och festis, så det blev väl typ hans lunch/mellis/middag.

For hem och vilade mina ben lite granna och sedan bar det iväg till Willy´s för lite kalasinhandling, och jag hoppas jag fick med allt nu. Men jag fick ju lite småpanik när jag ringde de som har nyckeln till lokalen och de inte svarar, klockan var ju ändå omring 20-tiden.

Så jag tänkte att jag chansar och frågar grannen Annika om hon vet vart dessa kan tänkas vara, hon brukar ju hålla koll på vad folk gör ;) Och mycket riktigt så hade hon väl ett svar på det, och jag fick väl nyckeln kl 21. Inte riktigt som planerat då det är skitmycket som måste göras inför morgondagen. Men hade inte besöket på akuten kommit emellan hade jag varit klar redan på eftermiddagen, men det är ju inte alltid som allt blir som det är tänkt alltid.

Packade ihop godispåsarna till fiskedammen igår, skulle göra 20 st. Men så fattades det några godisar så jag packade om dem så det blev 19 st istället. Det bör bli max 17 ungar, men jag tänkte att nån extra kan vara bra att ha.

Så nu på kvällen när jag skulle stoppa i de sista godisarna är det bara 18 påsar. Jag vet att det var 19 påsar igår kväll, men vart den 19:e har tagit vägen har jag inte den blekaste om. Undrar om mina småtomtar här hemma har varit godissugna tro? ;) Ja ingen vill ju ge sig tillkänna iallafall :p

Gick sedan ner i lokalen och började fixa lite. Blev inte så mycket mer än att ställa borden till rätta och pumpa upp lite ballonger. men blev så trött och slut at jag gav upp. Vi får fixa resten imorgon istället. Så jag gick hem och bara tog det lugnt en stund, och nu är klockan efter 2 på natten, så nu ska jag väl försöka sova lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar