måndag 12 juli 2010

23 Juni




Kom upp sent idag, skulle ringa läkaren på hans telefontid, men det blev inte av då hans telefontid tog slut långt innan jag klivit upp.

Slappade på och pysslade lite här hemma med samma gamla vardagliga skit. Vid 13 tiden trillade Zara och Oliver in hit, hade inte sagt något till Alexander då jag tänkte att det kunde få bli en överraskning. Dessutom slipper man höra "är dom här snart? Är dom här snart?" i ett mantra tills de faktiskt kliver innanför dörren ;)

Så vi gjorde oss klara och gav oss ut i lekparken, och där blev vi kvar i fyra timmar visst, såg jag på klockan när vi kom in. Solen har stekt på och det har varit toppenväder, så nu jäklar hoppas jag att min solbränna har bättrat på sig. Har fått en sådan där snygg solbränna på fötterna. Brun uppepå och vit om tårna, efter mina skor. Skitsnyggt :/

Medans vi var ute i lekparken kom en kille med sin lilla dotter ut ur huset bredvid lekparken. Tjejen kom med en boll och vi fick intrycket av att han hade tänkt gå till lekparken med henne. Men han gjorde en "typisk svensk".

Man kunde nästan se hans tankegångar rulla på där inne "Åh nej, var DOM där, åh nej, shit, då måste jag vara social, nej det går inte, fan att jag lovade att vi skulle gå hit". Kan säga att jag vet precis hur det är, för jag är likadan själv ;)

Var ut i lekparken med Alexander själv för ett tag sedan. Det var flera ungar där ute redan, och så såg jag två vuxna. På vägen dit så malde det på " Undra vilka det är? Hoppas det inte är någon dryg? " osv osv.

Men väl framme i lekparken så upptäckte jag att jag var inte den enda svennen där ute. De andra två mammorna där ute stog i varsitt hörn av lekparken, tittade ner i backen och skrapade fötterna i backen lite sådär uttråkat.

De tittade upp på mig lite snabbt medans jag intar det tredje hörnet för att stirra i backen jag med. Man får ögonkontakt lite snabbt, nickar lite åt varann som en hälsning, kanske kosta på sig ett klent leende för att åter igen inspektera marken.

Man pratar inte med varann, inte ens om vilket fint väder vi har. Bara med sitt barn och kommenderar vad som är okej och vad som är ajabaja.

Och en sak till. Jag är en sådan där som tittar i titt-ögat på dörren när jag ska ut, för jag "vill inte" prata med grannarna.
Eller ja, de är väl trevliga och så, inget fel på dem, men då måste man ju vara social med "främmande" folk, och det går ju inte för sig! ;)

Helt slut blev jag av att bara sitta ner där ute, hur man nu kan bli det? ;) Läste lite bok och tog det lugnt bara. Blev så trött av att sitta still och läsa bok att jag höll på att somna. Och inte får jag några roliga piller förräns imorgon heller som hade kunnat få bort värken och tröttheten. Så istället drog jag upp till Ica för att fylla på korv och köttbulle förrådet, och fy sjutton vad folk det var överallt.

Tänkte inte så långt att det snart är midsommar och folket är ute och storhandlar. Men de storhandlar inte bara. En del är ena hejare på att blockera gångar med sina vagnar, och inte fan flyttar de på sig heller när man kommer och ber om att få tränga sig förbi. Brukar vara lite ful och krocka medvetet med deras vagn, smällen väcker väl upp dem ur deras dagdrömmande eller vad de nu gör, och först då får de fingret ur ändan och flyttar på sin vagn.

Så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för att jag råkade smälla deras vagn och de står kvar och skäms för att de blockerat gången. Gärna med vagnen placerad på tvären för maximal blockering.

Blev övergiven ikväll igen av ett gäng tröttisar. Den ende som höll mig sällskap stundvis var Oscar. Han är så söt nu när han börjat "prata" lite :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar