måndag 12 juli 2010

26 Juni




Blev väck 9:30 idag av Alexander. Inte helt fel att få lite sovmorgon då Oscar höll mig vaken till kl 6 i morse :/

Lite smått seg i huvudet och hängde inte riktigt med förräns kaffedosen var tillfredsställd. Har kattvak idag då Per inte mår riktigt bra. Världens diarre och så har han spytt lite grann och har ingen större aptit.

Vet inte heller hur han fått i sig vätska på egen hand så det har blivit att ge honom ersättning i spruta. Vill inte sitta med en uttorkad katt i denna värme. Hoppas bara att det är någon övergående magsjuka och inte något som sitter fast i magen på honom så det blir operation och skit.

Men just nu så mår han ju bra för övrigt förutom diarren då, och jag vet inte vad djursjukhuset kan göra för honom som jag inte kan göra själv. Eller ja, de kan ge mig en fet jäkla räkning, det är de väldigt duktiga på. Tror nästan de saltar på räkningarna på de katter som är försäkrade. Tycker det har blivit dyrare att åka med en försäkrad katt än en oförsäkrad när man varit där för liknande åkommor. Så är han inte sig själv tills imorgon blir det väl att ta kontakt med de som gör stora hål i plånboken endå.

Men jag tog mig en promenad upp till djursjukhuset idag iallafall och köpte ett par nästan-död-burkar. Tog med mig grannens hund som sällskap då min egen är alldeles för lat för att gå denna långa bit i värmen. Så det blev väl en promenad på nästan två timmar, och fy sjutton vad jag var trött i benen när jag kom hem ;)

Hände inte speciellt mycket mer på kvällen mer än de vanliga bestyren med att stoppa barn i säng osv, sedan vart det bara slapp resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar