fredag 23 juli 2010

Ica vet vad kvinnan...



... vill ha. Tack gode Gud (!) att Ica Maxi kan guida mig vid tidningsstället, för annars hade jag inte haft en aning om vad jag letade efter. Fast det ser nog säkert lika dant ut på andra ställen i landet?

Hur som helst så var jag på Ica idag och letade efter en sån där sytidning för jag skulle se om de hade vad jag letade efter.

Men så när jag halvligger där på golvet och rotar runt bland tidningar, ser jag till min förvåning att det står en skylt "För kvinnor" där jag sitter.

Utöver sytidningarna så är även tidningar med scrapbooking, heminredning, trädgård, korsord, matlagning, sticka/virka och div fitness där man ska hålla sig snygg för mannen med fasta skinkor och trång fi**a, ägnat åt kvinnor.

Av ren nyfikenhet gick jag för att se vilka tidningar som fanns "För mannen". Utöver dessa tidningar med nakna brudar som män läser enbart för att "det är så många bra reportage i dem", fanns det tex, Musiktidningar, Illustrerad vetenskap mfl, jakt/fiske, mm. Männen har till och med ensamrätt på en tidning som heter "Sweden Rock". Gillar inte kvinnor hårdrock?

Så när jag stog där och tittade avundsjukt på vad som männen lagt beslag på, började jag fundera på vad Ica´s tidningsställ säger om mig, med tanke på att det mesta jag läser hör hemma i herrhörnan? Är jag inte kvinnlig nog som faktiskt kan tycka vetenskap kan vara intressant när andan faller på? Ja, de där tidningarna "med så många bra reportage" går visserligen bort ;)

Men endå, jag blev så jävla irriterad. Är musik inget för mig, och ska alla de pyssliga männen behöva skämmas när de snabbt smyger ner en virk-tidning från kvinnohörnan i sin kundkorg? (Ja, de finns faktiskt. I massor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar