måndag 12 juli 2010

17 Juni




Vaknade till nyheten av att kattjäveln (ja nu har han gjort sig förtjänt av att få heta så idag) har tuggat sönder mina jättebra lurar till mp3 spelaren. Dyra var de också. Och superljud. De var helt jävla kaputt.

Och enda gången jag över huvudtaget kan lyssna på musik är när jag är ute och går, för annars blir det ju en sådan katastrof om min musik skulle råka överrösta ljudet från Bolibompa. Och kors i jösse namn vilken katastrof det blir om inte tv:n får vara ostörd.

Så jag tog M´s lurar, gick ner till stan och gjorde det som inte blev gjort igår, och gud vad varmt och skönt det var!

Fick brev ifrån den där förbannade Strulkassan idag. Det finns ingen myndighet som kan fucka upp saker och ting som de kan. Prove me wrong if you can ;) Väntar fortfarande på föräldrapenning från mitten på april. Begärde ut ca 2 veckor av Alexanders dagar medans jag var gravid, grejen var bara den att M var tvungen att skriva över ett par dagar åt mig.

Ringde FK för att höra hur jag skulle gå tillväga, och hon jag pratade med sa att jag kunde begära FP direkt över telefonen, och så skulle hon skicka en blankett vi skulle fylla i och skicka in. Dagarna gick och inga pengar kom.

Så jag ringde dem igen och frågade varför de aldrig blev nån utbetalning. Jo, då får jag veta att det skulle fyllas i en annan blankett också, fick den hemskickad, fyllde i den och postade den. Frågade då också om det fanns dagar överskrivna på mig och det gjorde det, hela 40 st, det papperet hade de fått in och det var klubbat och klart.

Idag kommer brev ifrån FK med ett meddelande att de inte kan betala ut en spänn för att det finns inga dagar överskrivna på mig. Man undrar ju vad i helsike de håller på med där.

Så jag ringde upp dem och får höra " Du har plats 224 i kön, du betjänas av...." Yay! >_< Men så efter trehundra år blev det min tur. Den första jag pratade talade om att det fanns inga dagar överskrivna på Isak. Talade om för henne att jag har inget barn som heter Isak. Då trillade poletten ner att hennes dator inte alls hade hängt med. Sen gick den och hängde sig totalt och jag blev kopplad till en kollega.

Kollegan bekräftade att det fanns dagar överskrivna och hade inte den blekaste vad de hade hållt på med, så jag hoppas få pengarna nästa vecka. Nu räcker väl dessa bara till en liter mjölk, men endå, det är en ren jävla principsak ;)

Pratade med VC idag om att jag skulle behöva orka-med-familjen-piller. Ja, det är väl inte riktigt så illa, men efter 7 veckors mer eller mindre sömnlöshet börjar sätta sina spår på kroppen. Är så trött att det bara svartnar för ögonen och det känns som om jag ska svimma för en sekund.

Botemedlet? Ja, en god natts sömn, men det verkar ju inte vara inom räckhåll, så en burk med sådana där "lyckopiller" hemmafruarna hade på 50-talet hade ju inte suttit helt fel ;)

Men jag känner att det börjar gå så pass långt nu att jag är rädd att det kommer hända en olycka. Tänk om jag står i en trapp med barnvagnen när det svartnar? Jag bara ser för mitt inre hur liten bebis studsar ner för trappen. Usch, hemska tanke.

Så deras förslag var att antingen ta kontakt med BVC eller Säters psyksjuk-tjosan-hejsan-vad-det-nu-heter. Ingen av dem har så vitt jag vet något barnvaktsverksamhet till förmån för trötta småbarnsföräldrar med skrikiga jobbiga ungar. Så vad de skulle hjälpa mig med vet jag inte? Fylla i ett papper om jag ska ta livet av mig eller inte, som är standard på VC? Så jag får nog ta saken i egna händer (som vanligt efter kontakt med vc) och skaffa mig en kran. Han heter Willy´s och säljer pigg-dricka.

På eftermiddagen tog jag och Alexander en promenad till Ica för att leta efter ett sådant där bollspelsgrejs Zaras grannar hade. 79 hutlösa spänn skulle de ha för det där skräpet som håller endast en eftermiddag. Men jag hade ju lovat honom att vi skulle titta efter en sak, som fick vara en överraskning tills vi hittade på det. Så har man varit stor i käften var det bara att öppna plånboken. Det sved. Ska tänka lite längre än vad näsan räcker nästa gång ;)

Iallafall så när vi kom hem gick vi ut i solen och spelade lite. Men det är bara att konstatera att jag aldrig kommer bli en handbolls spelare. Jag lyckades kasta bollen i Alexanders huvud 7 gånger. Äsch, jag skyller på att jag kastade med vänster hand ;) Men han skrattade lika mycket varenda gång, så det var väl ingen skada skedd antar jag ;)

Men nu ska jag stoppa små lortgrisar i säng, sedan ska jag faktiskt gå och sova själv. M har redan däckat. Kl 20:00 på kvällen. Det glamorösa livet som småbarnsförälder ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar